T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KAHRAMANMARAŞ / PAZARCIK - Cumhuriyet Ortaokulu

Bilişimin Önemi

Bilişim Dersi 2013 yılı Mayıs ayında Türkiye'de de 5 ve 6.sınıflarda zorunlu oldu. Liselerde ise sadece seçmeli ders konumunda. Üstelik fatih projesi kapsamında oluşturulan vizyon neticesinde MEB, bilgisayar sınıflarından da vazgeçti.

Bilişim Dersi 2013 yılı Mayıs ayında Türkiye'de de 5 ve 6.sınıflarda zorunlu oldu. Liselerde ise sadece seçmeli ders konumunda. Üstelik fatih projesi kapsamında oluşturulan vizyon neticesinde MEB, bilgisayar sınıflarından da vazgeçti. varolanlar atıl kaldı ya da kaldırıldı. Yenileri ise kurulmayacağı belirtiliyor. Avrupa ülkelerine baktığımızda bilişim derslerinin ilkokuldan itibaren başladığını görmekteyiz. Özellikle yazılım alanında dönen sermayeler ortada. Bugün dünyanın en zengin 10 adamını büyük ölçüde yazılımcılar oluşturuyor. Bir ülkenin kaderini büyük ölçüde bilişim belirlediğini göz ardı etmek imkansızdır. Bununla ilgili bir örnek sunalım size;  

****

Birkaç yıl önce, sigorta şirketindeki işini kaybeden ve ardından evinin taksitlerini ödeyemediği için evinden de çıkartılan ABD'li Leo Grand, yardım dilendiği ABD'li bir programcının ilginç teklifiyle karşılaştı. Programcı Leo Grand'a, 100 dolar nakit para veya 16 saatlik yazılım dersi vermeyi teklif etti. Leo da, yazılım derslerini kabul etti ve 16 saat süren yazılım derslerinde sonra, kendini geliştirip programlama konusundaki deneyimlerini ilerletti.

Leo'nun şimdi ilk mobil uygulaması Trees for Cars iOS ve Android'de yayına çıktı. Bir Chromebook ile kodları yazan Leo'nun uygulaması, bir yerden bir yere gitmek isteyen yolcuları ve otomobil sahiplerini buluşturuyor. Ardından kullanıcıların, kişi başına ne kadar CO2 emisyonunu önlediğini ve kaç ağaç kurtardığını hesaplayarak kullanıcıların profillerine ekliyor. Kullanıcıların büyük beğenisini toplayan uygulama, benzerlerinden "çevreci" bakış açısıyla sıyrılıyor.

Leo şimdi satılan her uygulamadan 0.99 dolar kazanıyor.

****

Buradan bir sonuç kuracak olursak günümüz dünyasında düşük maliyetle yüksek verimliliğe ulaşmanın en iyi yolu yazılımdır. Yazılımcı olmaktaki en büyük pay ise kişinin kendi için koyması gereken hedefleri doğru seçebilmesidir. Yazılımı temellendiren çok sayıda dil (kodlama altyapısı) vardır. Bu  dillerden hepsini bilmeyi amaçlamak yerine  bir ya da bir kaçının derinlemesine bilmek üzere hedef alınması ideal gözükmektedir. Bu seçimlerde öğrenci-bireyin kendisine rehber olarak tanımlayacağı kişiler önem kazanmaktadır. Okullarda Bilişim Teknolojileri öğretmenleri bu rehberliği sunabilmektedir.  

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 17.02.2015 - Güncelleme: 12.07.2023 17:35 - Görüntülenme: 1088
  Beğen | 0  kişi beğendi